Privacy Europa

Facebook past privacyvoorwaarden aan onder druk van Europese overheden

In Geen categorie by EMCS

Goed nieuws! Er begint steeds meer invloed te komen van privacyregulatoren op grote bedrijven. Wij kijken uit naar de regels die in 2018 van start zullen gaan, welke de privacycommisies meer ruimte zullen geven voor bijvoorbeeld het uitdelen van boetes. Het blijft echter de vraag hoe deze grote bedrijven hiermee om zullen gaan en de impact die dit zal hebben op de economie, het doorbereken van de boetes op de consument is en blijft zeer lastig om aan te pakken. Enfin, stap voor stap komen we er wel.

“Onder druk van de Nederlandse overheid zal Facebook stoppen met zijn gebruikers advertenties voor te schotelen op basis van hun seksuele voorkeur. De Nederlandse privacycommissie meldt dat die tactiek in strijd was met de wet. Door de aanpassing ontloopt Facebook alvast een strengere maatregel, maar de advertentiepraktijken van de techgigant lijken ook in de rest van Europa onder druk te staan.”

Bron: https://executive-people.nl/577467/facebook-past-privacyvoorwaarden-aan-onder-druk-van-europese-overheden.html

Deel deze pagina